maandag 9 januari 2012

Dromen

De kop van het nieuwe jaar is er alweer af. Week twee is begonnen. In alle goede voornemens heb ik gefaald, maar dat is voor mij niets nieuws. Er ligt nog steeds een fris jaar in het vooruitzicht en ik ben van plan er iets moois van te maken.

Iedereen heeft minder goede kanten en ik denk dat we deze allemaal kunnen ontwikkelen tot een kracht. Een van mijn minder goede kanten is zelfdiscipline. Ik neem mezelf vaak voor om met slechte gewoontes en verslavingen (onder andere roken) te stoppen, maar haak vaak weer af. Te vaak, te snel en te gemakkelijk.
Daarom maak ik geen goede voornemens meer, maar stel ik mijn dromen op. Dromen over hoe ik dit jaar voor mij zie en hoe ik over 357 dagen tevreden terug kan kijken. Aan de hand daarvan stel ik een actieplan op en kijk wat ik daarvoor moet doen. Dat zijn geen goede voornemens, dat is een plan. Plannen mogen bijgesteld worden en worden op den duur geĆ«valueerd. Misschien helpt dat om mijn zelfdiscipline wat te omzeilen of te motiveren. Een plan is namelijk een uitdaging, iets waarvan je groeit en goede voornemens, om ergens mee te stoppen, zijn alleen maar zwaar en lastig.

Mijn dromen voor het komende jaar:

  1. Op reis naar Berlijn.
  2. Mezelf ontwikkelen op schrijfgebied.
  3. Geld op mijn spaarrekening.
  4. Vriendschap, familie en liefde.
  5. VOLUIT GENIETEN.
Aan het einde van 2012 wil ik op deze dingen terugblikken en groei zien. Gewoon, omdat ik jong ben en niet stil wil blijven staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten