dinsdag 10 januari 2012

Fantasie

Het komende jaar moet ik van mezelf een notitieboekje per maand volschrijven, zodat ik mezelf stimuleer om te blijven schrijven. Ook als ik niet weet waarover, want het boekje moet vol.
Per dag heeft een mens gemiddeld zo'n 60.000 gedachten, dus in feite zouden we genoeg stof tot schrijven moeten hebben. Tussen die vele gedachten zit vast iets wat bruikbaar is, alleen het moet je opvallen. Met aandacht durven leven en kijken naar jezelf. Maar de meeste tijd van de dag vliegen we door en staan we niet eens stil bij onze gedachten. Ergens is dat is positief, want de gedachten over stofzuigen, boodschappen en het avondeten biedt ook niet de meest intressante stof.

Tussen al onze gedachten zitten ook onze fantasieën en gisteravond ben ik eens begonnen met die op papier te zetten. Een geheel nieuwe ervaring. Meestal ben ik gewend om feiten te schrijven, pure fictie of gedichten met warrige woorden zodat het cryptisch word. Schrijven over je eigen fantasie levert een geheel nieuwe dimensie op.
Wat je schrijft is fictie, omdat het een fantasie is. Iets waarvan ik eventueel zou willen dat het echt gebeurd, maar het is niet zo. Tegelijkertijd schrijf ik over mijn diepste verlangens, iets wat mij enorm kan raken en dat is een bijzondere gewaarwording. Dat wat ik schrijf word tastbaar en echt. Ik leef dus een moment in mijn fantasiewereld en dat is heerlijk.

Schrijven over mijn fantasieën, zou ik vaker moeten doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten